środa, 14 maja 2014

Jak pisać ciekawe posty

  Cześć. Przepraszam za wczorajszy brak pposta, ale na internecie byłam tylko 10 minut, a i tak czekałam, az mi się strona załaduje. W tym poście napiszę, na co należy zwracać uwagę przy pisaniu postów. Przymieżam się do napisania tego post od jakiegoś czasu, ale zawsze działo się coś ciekawszego. Teraz nie zauważyłam nic szczególnego na MSP. A więc do dzieła!
  Najważniejsze to dobry pomysł. Nie należy pisać bez weny tylko po to, żeby coś było. Nie polecam sądzić, że nikt nie zauważy. Wręcz przeciwnie! Podczas czytania postów od razu widać, czy był pisany z pomyslem, czy tak od niechcenia. Jeśli nie masz pomysłu, to po prostu nie pisz posta! Nie masz obowiązku wstawiać notek codziennie. Jeśli jednak będziesz miał wenę, a brak sposobności do napisania posta, spisuj pomysły na kartce.
  Ważny jest sposób pisania. Nie razdę pisać z buźką po każdym zdaniu,.nie polecam też pisania takim ,,słitaśnym" jęszykiem. Kiepsko wyglądają też w postach skróty. Nie mówię o np.: ,,MSP" czy ,,MS". Chodzi raczej o ,,sb", ,,nwm" czy ,,mg". Odradzam czegoś takiego: ,,,Heyy miśggi ;3 Poszłam sb na szopping z moją BFF <3 Było słitaśnie! >.< Kupiłam sobie takiego słośnego TiSzerta...". Z takim tekstem się jeszcze nie spotkałąm, no ale daję przykład.
  Ważną rzeczą jest też ortografia i interpunkcja. Mi na przykład źle si.e czyta teksty, w których zdania są pisane od małej litery bez oprzecinków i z mnóstwem błędów ortograficznych. Sądzę, że nie jestem wyjątkiem. Może faktycznie niektórzy mają dyslekcję czy dysgrafię, bo tych jest coraz więcej, ale przy pisaniu postów na Bloggerze jest możliwość sprawdzenia pisowni. Pisząc posta wystarczy nacisnąć na ikonkę z ,,ABC" z zieloną fajką. Po naciśnięciu błędnie napisane wyrazy zostają podkreslone, lub na niektórych przeglądarkach zaznaczone na żółto.
  Nie należy się przejmować popularnością postów czyh bloga, chyba, że pisze się je tylko po to. Aby coś wychodziło, trzeba robić to z pasją. Na dziś to tyle. Pozdrawiam. Korzuchowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz